Preduzeće "Fiat Automobili Srbija" (FAS) je tokom 2010. prodalo je blizu 15.000 "punta klasik" kupcima u zemlji i inostranstvu, a taj broj prati i količina montiranih automobila u pogonima u Kragujevcu u prošloj godini. Od ukupog broja prodatih automobila četvrtina je izvezena i to u Ukrajinu, Tunis, Maroko, Egipat i Liban. Izvoz "punta klasik" počeo je u drugom kvartalu 2010. Montaža "punta klasik" će od aprila do novembra ove godine biti prekinuta kako bi u tom periodu bila instalirana oprema za proizvodnju novog modela automobila čija probna proizvodnja treba da startuje krajem 2011., a serijska naredne. Tehnološki najsavremenija oprema za proizvodnju novog modela automobila počeće da stiže početkom aprila i to uglavnom iz Japana, Italije, Nemačke i drugih evropskih zemalja. Ukupna investicija FIAT u Srbiju je 940 miliona evra, od čega će najveći deo biti uložen upravo u nabavku nove opreme.
Preduzeće "Fiat Automobili Srbija" (FAS) je tokom 2010. prodalo je blizu 15.000 "punta klasik" kupcima u zemlji i inostranstvu, a taj broj prati i količina montiranih automobila u pogonima u Kragujevcu u prošloj godini.
"Od ukupog broja prodatih automobila četvrtina je izvezena i to u Ukrajinu, Tunis, Maroko, Egipat i Liban", rekla je predstavnica za javnost srpsko-italijanske kompanije Iva Đurić uz napomenu da je izvoz "punta klasik" počeo u drugom kvartalu 2010. Đurićeva je podsetila i da će montaža "punta klasik" od aprila do novembra ove godine biti prekinuta kako bi u tom periodu bila instalirana oprema za proizvodnju novog modela automobila čija probna proizvodnja treba da startuje krajem 2011., a serijska naredne.
"Tehnološki najsavremenija oprema za proizvodnju novog modela automobila počeće da stiže početkom aprila i to uglavnom iz Japana, Italije, Nemačke i drugih evropskih zemalja", rekla je Đurićeva Predstavnica kompanije je podsetila da je ukupna investicija FIAT u Srbiju 940 miliona evra, od čega će najveći deo biti uložen upravo u nabavku nove opreme.
Projekat montaže "punta klasik" u pogonima u Kragujevcu, od delova koji se uvoze iz Italije počeo je u martu 2009, i kao prelazno rešenje, deo je strateškog ugovora između italijanskog proizvođača automobila FIAT i Republike Srbije o zajedničkom ulaganju u kragujevačku Fabriku automobila, koji je potpisan septembra 2008. Od marta 2009. do danas montirano je više od 32.000 "punta klasik", a jubilarni 30.000 automobil, koji je poklonjen dečjem domu "Mladost" sa montažnih traka sišao je u oktobru prošle godine, kada je tim povodom priređena svečanost u pogonima fabrike.
U nekadašnjoj fabrici "Zastava automobili", a sada Fiat automobili Srbija, u toku je rekonstrukcija i priprema pogona za proizvodnju novog modela automobila čiji je radni naziv "L zero".
Taj automobil, kako se najavljuje, biće raden samo u Kragujevcu i to u dve verzije - sa pet i sedam sedišta.
Kada je reč o novoj opremi, u pogonima FAS-a u lakirnici biće instalirana, pored ostalog, i oprema za hemijsku pripremu i katahorezu, najbitiniji procesi za antikorozivnu zaštitu, dok će u preseraju, biti montirane i dve linije novih presa.
U krugu fabrike u toku je rekonstrukcija i izgradnja energetskog bloka, pa će tako FAS imati sva postrojenja koja proizvode energiju, poput trafostanice od 100 kilovolti i nove kompresorske stanice.